arieke.reismee.nl

De eerste indrukken

Zit ik dan in deze mooie tuin, in het zonnetje, na en super leuke dag, werkent aan mn blog.

Laat ik beginnen bij mijn reis, alles verliep prima. We hadden een tussenstop in Cairo. Toen we naar onze vlucht richting Entebbe liepen kwam eindelijk het gevoel; ik ga naar Afrika, aangezien je het gevoel had dat je door iedereen werd aan gekeken omdat wij een mzungu zijn, zoals ze hier de blanken noemen.
Eenmaal geland in Entebbe vielen je gelijk de dingen op zoals ik het verwacht had, veel vliegjes, een aparte geur, en zelf zingende en dansende mensen en dat om 3 uur snachts.
Toen we aankwamen in ons Hostel moest ik wel even wennen, ten eerste het communiceren met de mensen hier. Ze spreken hier Ugandees engels, dat houd in dat ze onduidelijk, zacht en binnenmonds praten en sommigen kunnen zelfs echt alleen maar de basis engels. Maar dat vond ik nog niet eens heel erg, aangezien mijn engels sowieso niet geweldig is. Maar de hagedissen, echt die waren overal, ook in het gebouw. Het scheelde dat ik een klamboe had dus ik kon en vooral ik drufde gewoon te slapen.
De volgende ochtend ontmoette we 5 andere meiden die ook naar het doingooodhuis in kampala zouden gaan. Met ze allen hebben we even een dagje vast de sfeer in Afrika geproeft en Entebbe bekeken. We hadden zelfs nog heel random in een park apen zien lopen van dichtbij.
De volgende dag werden we met zn allen opgehaald. En dat natuurlijk in stijl. Alle koffers (en dat zijn er veel) boven op een matatu, een busje.

We kwamen aan in Kampala, we werden rond geleid in ons huis, en de eerste indruk was echt top. Ook gingen we even geld pinnen. Dus dat houd ook in dat we voor het eerst op de boda boda gingen. Ik had al gelezen dat het begin best even eng is maar je went wel. Dus ik had me ingesteld dat het wel zou mee vallen, want het went wel. Maar dat was dus niet helemaal het geval, ik zat me echt wel even goed vast te houden achterop.
Inmiddels vind ik het niet echt eng meer, maar hoop ik wel dat ze me op het juiste "adres" afzetten, want dat kan nog de vraag zijn. En aangezien ik de weg hier nog niet weet doe ik er alles aan om te zorgen dat hij de anderen blijft volgen.

De volgende dag ging ik kennis maken op het project. Ik had er echt heel veel zin in en was benieuwd wat me te wachten stond.
We begonnen bij de "boys home". We kwamen daar aan en gelijk kwamen er jongetjes op ons af stelden zich netjes voor. De kinderen waren zo open in contact met ons.
Nadat we een rondleiding hadden gekregen door de kinderen zelf gingen we verder naar het "drop in centre".
Toen we hier binnen kwamen begonnen alle jongens te juchen naar ons, dus ook hier waren we meer dan welkom.

Toen was het alweer woensdag, en hadden we onze eerste stagedag.
We beginnen bij de drop in centre. We keken vooral veel mee.
Daarna gingen we door naar de boys home. Hier zijn niet zo heel veel kinderen meer aangezien deze weken de wisseling er is. Dat houd in dat de jongens van de boys home naar hun eigen familie terug gaan, en dat een stuk of 15 jongens van het drop in centre naar de boys home gaan.

En dan ben ik bij vandaag. Vandaag was een hele leuke dag. Je merkt dat je de jongens beter leert kennen. Vandaag werd er wiskunde gegeven. (Een uurtje geven we zelf aan enkele jongens elke dag les.) Bij dit wiskunde onderwerp hadden ze best wat hulp nodig dus het was leuk om ze te helpen.
Na de les kon iedereen doen wat ze wouden doen, zoals voetballen en kaart spelletjes spelen. En toen ging er muziek aan...
Gelijk begonnen er veel te dansen. En ze kunnen goed dansen! Ik keek mn ogen uit. Toen moesten wij natuurlijk ook mee doen en werd ons een dans geleerd door de jongens. Nou, we mogen nog wel even oefenen ben ik bang...

En dat was het in het kort wat ik tot nu toe heb mee gemaakt. Kzit nu te wachten op mn rolex. Ook ik heb nog geen idee wat het is, maar het is avondeten wat heel machtig en vet is, en je kunt het ergens aan de straat kopen voor omgerekend 25 cent. Dus ik ben benieuwd...

Ik ga me hier nog even verder vermaken en dan horen jullie wel weer van mij!

En wat ik nog even gezegt moet hebben; dit weer hier is echt top!

Reacties

Reacties

Danielle Schippers

Prachtig om even wat te horen van je.
Kunnen we stiekem toch een beetje meeleven en lijkt ergens de afstand minder groot. Top!!
Geniet met je mee

Bettie Ramaker-Tempelman

Leuk Arieke. Mooi verslag . Geniet ervan en geniet ook van het mooie weer daar.

Aliette

Haa Arieke! Wat leuk om dit te lezen! De hagedissen, bodaboda, het ugandeese engels, muzungu en rolex! Alles is heeeel herkenbaar! Fijn dat je een goede start hebt gehad! Geniet daar!!

Merle Middelkamp

Super leuk Ariek, have fun!! Ik ben jaloers op je ?

Berlinda

Hi! Wat klinkt dat heerlijk, fijn dat alles goed is verlopen met de reis!
Volgens mij ben jij zo gewend daar.. hihi beestjes, wat kun je dan blij zijn met een klamboe?.
Lekker genieten!! En succes!

Liefs ons

Gerda Ramaker

Hoi Arieke, fijn om te lezen dat jij het naar je zin hebt in Afrika en daar nog geen minuut hebt verveeld. Blijf oefenen met je dans het gaat je vast lukken om het onder de knie te krijgen en het is goed voor je -vet- verbranding met al het eten dat je voorgescholteld krijgt. ??
Geniet van je stage en alles daarom heen en laat nog eens wat van je horen! ?
Groetjes van ons allemaal! ??

Ireen

Hey Arieke, wat leuk om te lezen dat het je zo goed bevalt! Mooi dat de kinderen zo blij met jullie zijn. Nog heel veel succes daar en plezier! Geniet met je mee.
groetjes en een dikke kus

Gert (pap)

Mooi ariek..geniet ervan...ben stront jaloers.....ga maar weer gewoon rioolputten maken...wat een belevenis daar...goed werk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood